Aprīkojums

Mednieka auto. Leģendārais Mitsubishi L2000


Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
Foto: Linda Dombrovska

Testē!

Gatis Panavs
Mednieks kopš 1997. gada
Latvijas autosporta meistars
Specialitāte – auto inženieris
Motofavorīts vadītājs
Lidmašīnu kapteinis/instruktors

Katram medniekam ekipējums ir svarīgs. Ierocis, munīcija, optiskais tēmēklis, aksesuāri un, protams, auto, ar ko aizbraukt uz medību iecirkni, izvest medījumu, atvest suņus. Šo iemeslu dēļ ir vajadzīgs pilnīgi uzticams transporta līdzeklis, lai izbrauktu meža ceļus un stigas, kuras var būt neizbraucamas ar parastu ielas auto. Tāpēc jaunās rubrikas ietvaros testēsim auto, kas medniekiem un makšķerniekiem zināms jau kopš 1978. gada. Jāsaka, ka teju gandrīz katrā klubā kāds mednieks izmanto modeli Mitsubishi L200.
Šis 2021. gada modelis jau ir sestajā paaudzē ražots un šobrīd viens no populārākajiem pikapa klasē. Konkrētais auto ir vispilnākā pieejamā INSTYLE modeļa versija, aprīkots ar jaunu 2,2 litru, četru cilindru un 16 vārstu DOHC DI-D motoru, kas var lepoties ar 150 zirgspēkiem. Tāpat uzmanības vērta ir Super Select 4WD-II pilnpiedziņas sistēma un sešpakāpju automātiskā ātrumkārba.
Saņēmu auto testam no Skandi Motors un devos uz Ziemeļkurzemi, protams, medībās. Izmantoju iespēju notestēt auto arī ar piekabi, jo bija nepieciešamība to aizgādāt uz laukiem. Tā kā jau ir bijusi pieredze ar 2007. gada L200 un šobrīd braucu ar Fiat Fullback (tas pats L200) 2018. gada versiju, tad varēju salīdzināt iepriekšējās divas paaudzes ar šo jaunāko brāli.

Gatis Panavs ar L200 medībās.
Foto: Linda Dombrovska

L200 veiktspēja

Pirmais iespaids ļoti pozitīvs. Iepriekšējam modelim ar 146 zirgspēkiem vilkt piekabi, kam ir tents, ne visai patika, toties jaunajam L200 nebija problēmu ieskrieties vai apdzīt lēnākus auto. Ātrumkārba strādā nemanāmi, kas jaunajiem auto ir gana reta parādība. Auto pašmasa ir 2035 kg un pilna masa 3110 kg, kas nozīmē, ka auto kravnesība ir apmēram viena tonna.
Auto salons un panelis ir moderns, labi saprotams, nolasāms un pārskatāms. Savukārt sēdekļi ir pietiekami ērti, lai brauktu arī garākus gabalus. Patīkami ir tas, ka degvielas patēriņš ar piekabi ir 10,5 litri uz 100 km, bet bez piekabes tie ir astoņi litri, kas ir par diviem litriem mazāk nekā 2019. modelim ar 2,4 litru motoru. Ar 75 litru bāku iespējams nobraukt ap 800 km ar vidējo patēriņu 9 l/100 km.

Viegli nolasāms un saprotams.
Foto: Linda Dombrovska

Dizains un aprīkojums

Agresīvs dizains kā jebkurai japāņu ražojuma mašīnai – izteiktas, asas, sportiskas līnijas. Pārskatāms un neuzbāzīgs, moderns mērinstrumentu panelis. Īpaši jāizceļ multiinfomatīvais displejs, kurā perfekti strādā Apple Carplay vai Android Auto sistēma, kas savienojas ar viedtālruni. Ietilpīgs salons, tagad vēl vairāk vietas pasažieriem aizmugurē. Super Select pilnpiedziņas regulēšanas sistēma piedāvā trīs režīmus – grants, dubļi/sniegs, smiltis. Tas uzlabo auto veiktspēju smagos apstākļos, pielāgojot motora jaudu, transmisiju un bremžu iestatījumus.
Šim auto ir klasē vadošais apgriešanās rādiuss – tikai 5,9 m. Kas, salīdzinot ar citiem līdzīgiem auto, ir krietni vien mazāks un ko iespējams novērtēt uz maziem meža ceļiem, līdz ar to arī manevrēšanas iespējas ir krietni vien labākas. Kā jau kravas pikapam uzreiz ievēroju samēra cieto piekari, proti, lielās bedres iespējams pārvarēt komfortabli, toties mazās bedres stipri jūtamas salonā.

Inteliģentās drošības sistēmas

Auto aprīkots ar daudzām modernām inteliģentās drošības sistēmām. Piemēram, frontālās sadursmes novēršanas bremžu sistēma. Tas nozīmē: ja auto priekšā parādās kāds objekts – cilvēks, siena, alnis u. tml. – šoferim nereaģējot, auto brīdina un sāk arī bremzēt. Manā praksē ir bijis gadījums, gan ar citu auto, kad, pateicoties šai sistēmai, tika novērsta iebraukšana priekšā stāvošā transporta līdzeklī.
Salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli šis pārsteidza ar virkni dažādu citu drošības sistēmu – aklās zonas brīdinājuma sistēma, joslu šķērsošanas brīdinājuma sistēma, automātiskās tālās gaismas, brīdinājums par satiksmi aizmugurē, izbraucot no stāvvietas. Ļoti interesanta sistēmā ir nejaušas akselerācijas novēršanas sistēma. Tajā brīdī, kad sāk strādāt parking sensori, nav iespējams nejauši nospiest gāzes pedāli pārāk daudz, jo auto samazina motora apgriezienus.
Manuprāt, šīs drošības sistēmas netraucē braukt medībās vai iebraukt dziļi dubļos, jo visas šīs sistēmas iespējams atslēgt, ja kādam patiesi gribas, lai šī mašīna pārvēršas par parastu bobiku.

Moderni drošības risinājumi

Auto virsbūvē ir iestrādāti speciāli elementi, kas izkliedē trieciena enerģiju sadursmes gadījumā. Septiņi gaisa drošības spilveni, ieskaitot šofera ceļgalu gaisa spilvenu. Auto var lepoties ar drošības jostu spriegotājiem, proti, sadursmes gadījumā josta tiek nospriegota.
Uzmanības vērta ir piekabes stabilitātes kontroles sistēma. Šī sistēma ievērojami uzlabo auto stabilitāti, velkot piekabi. To novērtēs visi tie, kas uz mežu piekabē ved līdzi, piemēram, kvadriciklu. Ja tiek konstatēta automobiļa šūpošanās, sistēma automātiski pielāgo dzinēja jaudu un bremzēšanas spēku katram ritenim atsevišķi. Šīs visas sistēmas ir paredzētas vienam – nodrošināt braucēju drošību.
Protams, auto ir aprīkots ar daudzām un dažādām drošības sistēmām – ABS, kalnā braukšanas uzsākšanas sistēma, pretbuksēšana. Visas šeit nav iespējams uzskaitīt un iztirzāt.

Foto: Linda Dombrovska
18” riteņi

Secinājumi

Šis L200 ļoti uzrunāja, ko šajā gadījumā patiesībā negaidīju. Tas bija kā gaidīta kravas pikapa vietā saņemt auto ar principā luksusa klases aprīkojumu. Ļoti patika auto dinamika. Braucot gan pa piesnigušu ceļu, gan šoseju, bija iespējams ātri reaģēt, gan ieskrienoties nepieciešamības gadījumā, gan arī apstājoties.
Braucot medībās uz vairākām dienām, līdzi parasti ir ļoti daudz mantu – sākot ar ieroci, beidzot ar vairākiem pāriem zābaku un motorzāģi. Tādēļ ir svarīga auto ietilpība – gan salonā, gan arī kravas kastē. Šajā gadījumā atzīšu – auto nelika vilties. Nedaudz gan nepatika kravas kastes paceļamais vāks, kas uzlikts autosalonā kā papildu ekstra. Šis vāks traucē ērti iekraut medījumu. Nācās vilties agri no rīta, kad ārā bija mīnus 20 grādi un kravas kastes vāka slēdzene pamatīgi aizsalusi – ne uz priekšu, ne atpakaļ. Labi, ka līdzi bija ieroču eļļa Brunox, kas šajā situācijā palīdzēja.
Šī auto pilnpiedziņas sistēma darbojas nevainojami dziļās sniega kupenās. Medību laikā bija nepieciešamība piekabi atpakaļgaitā uzstumt kalnā 30 cm biezā sniegā. Saslēdzot pareizos pilnpiedziņas režīmus, tas izdevās gana viegli, bez aizķeršanās.
Zinu, ka ir mednieki, kuriem patīk robusti, bez īpašas elektronikas aprīkoti auto, kas tiek uzskatīti par daudz uzticamākiem, drošākiem, jo tiem nav vajadzīga sarežģīta diagnostika un apkope. Šiem medniekiem šis auto šajā ziņā sagādās vilšanos, bet es iesaku pamēģināt, jo man šīs ekstras ne tikai netraucēja, bet gluži otrādi – patika. To it īpaši var novērtēt, ja agrā rīta stundā ir uz medībām jāmēro garš ceļš pa asfaltētu ceļu, bet tad ir jānobrauc no šosejas. Tas ir kā divi auto vienā!
Saņēmis auto testam nedēļas nogalē, devos medībās, cerot pilnīgi izbaudīt šī auto priekšrocības reālos medību apstākļos. Bet medībās kā jau medībās, šoreiz iztikām bez medījuma, līdz ar to izpalika kravas kastes mazgāšana, bet gandarījums bija par testa rezultātu. Patiesībā pašlaik apsveru iespēju nomainīt iepriekšējās paaudzes Mitsubishi L200 pret šo jaunāko modeli, bet līdz tam vēl ir jānotestē vairāki citu marku jaunākie pikapu modeļi.
Tie, kam radusies interese, droši var pieteikties Skandi Motors mājaslapā, lai šo auto notestētu pašrocīgi.

Plusi

– Dizains
– Motora, automātiskās ātrumkārbas, pilnpiedziņas veiktspēja
– Multimediju sistēmas darbība
– Tuvās gaismas

Mīnusi

– Tālās gaismas
– Ikdienas braukšanai pārāk cieta piekare
– Motora troksnis lielu slodžu gadījumā
– Kravas kastes vāka slēdzene

Kravas kastes vāka slēdzene pievīla – vienkārši aizsala.
Foto: Linda Dombrovska

Testētais auto ar pilnāko pieejamo versiju: 37 490 eiro
L200 cena sākas no 27 890 eiro

Specifikācijas

Piedziņa: Super Select 4WD II
Virsbūve: Double cab
Transmisija: 6AT
Aprīkojums: Instyle
Riteņi: 18”
Pašmasa: 2035 kg
Pilna masa: 3110 kg
Sēdvietu skaits: 5
Minimālais apgriešanās rādiuss: 5,9 m
Vilktspēja ar bremzēm: 3100 kg
Vilktspēja bez bremzēm: 750 kg
Dzinēja tips: 2,2 l, 4 cilindru, 16 vārstu DOHC DI-D ar turbīnu un starpdzesētāju
Maksimālā jauda: 110 kW (150 ZS)/3500 apgr./min
Maksimālais griezes moments: 400 Nm/1750–2250 apgr./min
Degvielas tips: dīzelis
Degvielas padeves sistēma: Electronic Common Rail Direct Injection
Degvielas tvertnes tilpums: 75 l

Video bloga #24 epizode. Mednieka auto tests – Mitsubishi L200

Lasi un abonē žurnālu Medības!

LA.lv
Medībām.lv aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.

Podkāsti un video blogi

ME
Medības
Klausies!
Par protokoliem, garām šaušanu un smadzenēm. “Šauj garām!” #74 epizode
Speciālreportāža 18 stundas
ME
Medības
Aprīkojums
Video bloga #28 epizode. Mežonīgais un dusmīgais Ford Ranger Raptor
Ekskluzīvi 2 dienas
ME
Medības
Klausies!
Video ekstra #16. Kristofers Klausens: sāku medīt 11 gadu vecumā
Ekskluzīvi Nedēļa
ME
Medības
Aprīkojums
Video bloga #27 epizode. Pirmie iespaidi par PARD nakts redzamības uzliku
Ekskluzīvi 26. aprīlis, 2021
ME
Medības
Aprīkojums
Video bloga #26 epizode. Gludstobra lode pret krūmiem
23. aprīlis, 2021
ME
Medības
Klausies!
Par ārējām robežām, Medību likuma grozījumiem un medību pieteikšanu. “Šauj garām!” #73 epizode
Ekskluzīvi 21. aprīlis, 2021
ME
Medības
Pieredze
Gita Strode: “Lūšu aizsardzības stāvoklis ir vērtējams kā labvēlīgs”
Ekskluzīvi 19. aprīlis, 2021
Indulis Burka
Aprīkojums
Praktisks padoms. Pēc vilku taures uz latvāņu audzi
Ekskluzīvi 16. aprīlis, 2021
ME
Medības
Pieredze
Diskusija. Juris Lazdiņš: “Kurš būs atbildīgs par aizlieguma sekām?”
Ekskluzīvi 15. aprīlis, 2021
ME
Medības
Klausies!
Par lūšiem, pašregulāciju un lēmumu pieņemšanu. “Šauj garām!” #72 epizode
14. aprīlis, 2021
ME
Medības
Pieredze
Diskusija. Danuta Priede: “Jābūt gataviem, ka lūši nāks pagalmos”
Ekskluzīvi 13. aprīlis, 2021
ME
Medības
Pieredze
Diskusija. Haralds Barviks. Par lūšiem jālemj, balstoties uz zinātniskiem faktiem
Ekskluzīvi 12. aprīlis, 2021
ME
Medības
Pieredze
Diskusija. Jānis Baumanis. Lūšu medību aizliegums iznīcinās populāciju?
11. aprīlis, 2021
ME
Medības
Pieredze
Saeimā diskutē par lūšu medību aizliegumu! Komentārs un fragmenti
Speciālreportāža 9. aprīlis, 2021
ME
Medības
Klausies!
Negadījums Lietuvā, pavasara medības, jauna sezona. “Šauj garām!” #71 epizode
7. aprīlis, 2021
ME
Medības
Pieredze
Video bloga #25 epizode. Bebru medības, apstrāde, pagatavošana
6. aprīlis, 2021
ME
Medības
Klausies!
Par ieroču atļauju digitalizāciju, medību lietotni un konferenci. “Šauj garām!” #70 epizode
Intervija 31. marts, 2021
ME
Medības
Klausies!
Par optiskajiem tēmēkļiem – kādu izvēlēties? “Šauj garām” #69 epizode
24. marts, 2021
ME
Medības
Aprīkojums
Video bloga #24 epizode. Mednieka auto tests – Mitsubishi L200
Ekskluzīvi 19. marts, 2021
ME
Medības
Klausies!
Par medību apģērbu un ētiku. “Šauj garām!” #68 epizode
Intervija 17. marts, 2021
ME
Medības
Pieredze
Praktisks padoms. Klabeklis un tāšu taure
Ekskluzīvi 16. marts, 2021
ME
Medības
Aprīkojums
Video bloga #23 epizode. Snaipera cienīgā Delta Stryker 4,5 – 30 x 56 FFP
Speciālreportāža 15. marts, 2021
ME
Medības
Pieredze
Video praktiskais padoms. Ko darīt, ja nomedīta kašķaina lapsa?
12. marts, 2021
ME
Medības
Klausies!
Par ieroču glabāšanu, beigtiem kaķiem un lūšiem. “Šauj garām!” #67 epizode 3
10. marts, 2021
ME
Medības
Klausies!
#15 video ekstra. Jānis Zandbergs par drošību medības un nevēlēšanos braukt uz šautuvi
Intervija 5. marts, 2021
ME
Medības
Pieredze
Kā nomedīju savu pirmo kuili. Mārtiņa Gabranova medniekstāsts
Speciālreportāža 4. marts, 2021
ME
Medības
Pieredze
VIDEO. Mēris, gripa, vīrusi. Vai pasaules gals?
Speciālreportāža 28. februāris, 2021
ME
Medības
Klausies!
Par pusautomātiem – gludajiem un spicajiem. “Šauj garām!” #65 epizode
24. februāris, 2021
Linda Dombrovska
Klausies!
#14 video extra. Sarunas un receptes svaigā gaisā
22. februāris, 2021
ME
Medības
Pieredze
Induļa praktiskie padomi. Kā nenosalt medību tornī
20. februāris, 2021

Lasītākie