Aprīkojums

Jeep Gladiator. Īstais auto medniekam?0


Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Foto: Linda Dombrovska

Testa norise

– Nobraukti 250 km
– Asfalts/grants/bezceļš
– Degvielas patēriņš reālos apstākļos 10 l/100 km
– Sauss laiks un lietus

Testē

Gatis Panavs
– Mednieks kopš 1997. gada
– Latvijas autosporta meistars
– Specialitāte – auto inženieris
Motofavorīta vadītājs
– Lidmašīnu kapteinis/instruktors

Gatis Panavs
Foto: Linda Dombrovska

Esam nonākuši finiša taisnē pikapu testos, un šoreiz sadarbība ar Auto Brava ir iespēja tuvāk aplūkot dārgāko no pikapiem – Jeep Gladiator. Tā kā ir sākusies pīļu medību sezona, tika nolemts doties uz Dobeles pusi, lai nomedītu kādu pīlīti. Konkrēti šis auto nebūs īsti darba zirgs, bet līdzīgi kā Ford Raptor tas ir kā statusa apliecinājums tiem, kam patīk izcelties.

Motors un veiktspēja

Pirmie iespaidi bija maldīgi, jo pēc izskata auto šķiet smagnējs, bet, uzsākot braucienu, tas mierīgi var sacensties ar jebkuru standarta ielas automašīnu. Paātrinājums līdz 100 km/h noris tikai 8,6 sekundēs. To palīdz izdarīt jaudīgs 260 ZS trīs litru dīzeļdegvielas dzinējs. Tas sevi jau ir pierādījis citos Jeep modeļos kā gana jaudīgs un uzticams.
Transmisiju dzen uz priekšu automātiskā astoņu pārnesumu ātrumkārba. Testējot tik tiešām nejūt šīs kārbas darbību, to praktiski vispār nedzird un nejūt. Tā kā šis auto ir viens no retajiem, kam ir atkarīgais priekšējais tilts, bija pārsteidzoši, ka transmisija strādāja tik perfekti. Ļoti patīkama motora murrāšana gan ar maziem, gan lieliem apgriezieniem. Jaudas netrūkst nevienā mirklī.
Tā kā auto ir aprīkots ar tipiskām šosejas riepām, iebraucot dubļos, ļoti palīdzēja motora griezes moments (600 Nm) ar maziem apgriezieniem, kas neļāva izbuksēt vai norakties sliktajos bezceļa apstākļos.

Zem motora pārsega ir jaudīgs 264 ZS trīs litru dīzeļdegvielas dzinējs.
Foto: LInda Dombrovska

Auto pašmasa ir praktiski trīs tonnas, kas nedaudz samazina tā kravnesību, kas šajā versijā ir tikai 613 kg. Vilces spēks piekabei ar bremzēm 2722 kg, bet bez bremzēm – 750 kg. Tā kā auto ir samērā garš, arī apgriešanās rādiuss ir viens no lielākajiem klasē – 13,7 m. Ievērības cienīga ir piekare, kas, braucot pa šoseju, it kā ir cieta, bet, uzbraucot uz grants ceļa ar bedrēm, grubuļus nevar just praktiski nemaz, auto lieliski turas uz ceļas.

Dizains

Ja runājam par Jeep dizainu, tas praktiski nav mainījies kopš 1943. gada, kad tika radīts Jeep zīmols. No šī vārda arī radies nosaukums visām apvidus automašīnām – džips. Savā laikā gan Land Rover pirmais modelis, gan Humwee militārais auto ir radies tieši no Jeep. Arī īpašnieki šim zīmolam mainījušies gana bieži, un šobrīd tas pieder nīderlandiešu uzņēmumam Stellantis, kas apvieno Fiat, Chrysler, Peugeot, Opel, kas dod iespēju šo auto pacelt jaunā statusā arī Eiropā. Jāsaka gan uzreiz, ka šo konkrēto modeli ražo ASV.
Dizains no ārpuses ir robusts, kantains, vienkāršs. Piemēram, dzinēja pārsegs tiek aizvērts ar klipšiem tieši tāpat kā pirms piecdesmit gadiem. Salons ir gana moderns ar 7’’ multivides sistēmu un Alpine deviņu skaļruņu skaņas sistēmu. Jāsaka uzreiz, šī sistēma bija pārsteidzoši jaudīga un kvalitatīva.
Sēdpozīcija un pārskatāmība ir laba, mazliet gan jāpierod pie mazajiem atpakaļskata spoguļiem. Ievērības cienīgi ir jumta paneļi, kurus var noņemt divu minūšu laikā, lai baudītu svaigu gaisu vai zvaigžņotas debesis briežu baura laikā, neizkāpjot no auto.

Salons ir gana moderns ar 7’’ multivides sistēmu un Alpine deviņu skaļruņu skaņas sistēmu.
Foto: Linda Dombrovska

Ļoti patika kravaskastes vāks – tas aprīkots ar amortizatoriem, kas ļauj to klusu atvērt. Kravaskastes nodalījumā ir apgaismojums un 220 voltu rozete lādēšanai. Gana interesants risinājums ir kravaskastes pārsegam, kuru var atritināt un nofiksēt, tādēļ šīs versijas auto var iekrāmēt arī lielāku medījumu, piemēram, staltbriedi.

Šim modelim ir mīksts kravaskastes pārsegs, ko var ērti sarullēt
Foto: Linda Dombrovska

Aprīkojums

Konkrētajam modelim ir standarta drošības aprīkojums, piemēram, ABS, EPS, šķēršļu atpazīšanas sistēma, standarta gaisa drošības spilveni u. c. Atšķirībā no citiem auto šim pikapam ir arī kamera priekšā, kas ļauj redzēt šķēršļus un ceļu, pārvarot dziļu grāvi vai braucot lejā no stāva kalna vai kraujas. Protams, šajā cenu kategorijā gribētos arī tādas elementāras lietas kā lietus sensors, automātiskās tālās gaismas un elektriski regulējami krēsli. Jāatzīst gan, ka pašas gaismas ir vienas no labākajām, kas līdz šim testētas.
Uzmanības vērta ir inteliģentā bremzēšanas sistēma, kas atpazīst agresīvāku braukšanu un automātiski sāk bremzēt arī ar motoru nepieciešamības gadījumā. Tas palīdz ātrāk apstāties un tik agresīvi neizmantot bremzes. Tāpat jānorāda, ka arī bremzes pašas par sevi ir ar ļoti labu veiktspēju.

Secinājumi

Medības beidzot bija sekmīgas atšķirībā no citām testa reizēm, arī auto šķita daudz patīkamāks un veiksmi nesošs. Šis auto ir savā ziņā ļoti universāls. Ražotājs to pozicionē kā heavy duty jeb smaga darba veicēju, bet vienlaikus tā arī ir luksusa klases automašīna, kas kalpos kā prestiža un statusa apliecinājums. Tā paredzēta gan braukšanai uz teātri, gan arī smagiem darbiem mežā. Jautājums, ko īpašnieks ir gatavs ar šo rīku darīt. Degvielas patēriņš reālos apstākļos, braucot pa pilsētu, šoseju un lauku ceļiem, iebuksējot pat kādā peļķē, bija 10 l/100 km, kas ir pat ļoti labs rādītājs tik smagam auto. Pēc testa bija sajūta, ka gribas vēl pabraukt ar šo auto, lai pilnībā to izprastu. Noteikti gribētos pabraukt ar šo auto, kad tas ir aprīkots ar kārtīgām bezceļa riepām, lai pilnībā izbaudītu tā priekšrocības smagos bezceļa apstākļos. Ja būtu lieki eiro, noteikti apsvērtu šā auto iegādi. Šis pikaps patika tādēļ, ka tas šķita tāds kā nepieradināts savvaļas dzīvnieks. Atzinības vērts fakts – par spīti šosejas riepām, augstu novērtēju auto caurgājību gan smilšainā mototrasē, gan mālainos dubļos.

Plusi

– Motors un ātrumkārba
– Piekares veiktspēja
– Gaismas
Jeep raksturīgā īpašība – noņemt jumtu, izņemt durvis

Mīnusi

– Dažu palīgsistēmu neesamība (piemēram, lietus sensors)
– Cena
– Maza kravnesība
– Konkrētajam modelim nav aizmugurējā tilta bloķēšanas

Specifikācijas

Saistītie raksti

Transmisija: automātiskā, 8 pārnesumi
Jauda: 264 ZS
Griezes moments: 600 Nm
Degvielas veids: dīzeļdegviela
Paātrinājums: 8,6 sek līdz 100 km/h
Maksimālais ātrums: 177 km/h
Auto masa: 2925 kg
Maksimālā kravnesība: 613 kg
Vilces spēks: 2722 kg
Degvielas tvertnes tilpums: 72 l
Garums: 5591 m
Apgriešanās rādiuss: 13,7 m
Klīrenss: 253 mm

Pasaules džipu tēvs – Jeep Gladiator. Video bloga #40 epizode

Lasi un abonē žurnālu Medības arī nākamgad!

LA.lv
Medībām.lv aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.

Podkāsti un video blogi

ME
Medības
Pieredze
Mazāk letālu negadījumu medībās Eiropā: Gudrākas medības, drošākas medības. Mēs, mednieki #1
Ekskluzīvi 1 diena
ME
Medības
Aprīkojums
VIDEO. Vai 205 metros var saskatīt buka ragu pērlītes? Binoklis ar attēla stabilizatoru
Ekskluzīvi 3 dienas
ME
Medības
Klausies!
Groza Medību likumu un kopmromiss, kurā neapmierināti ir visi! “Šauj garām!” #290 epizode
Ekskluzīvi 3 dienas
ME
Medības
Pieredze
Ekstrēmās medības! Kārtīgam medniekiem jābūt sunim un termokamerai! Video bloga #94 epizode
Ekskluzīvi 5 dienas
ME
Medības
Virtuve
Briežu vairāk nekā odu, odi kož acis ārā un gatavojam mežacūkas sautējumu. No dabas līdz galdam #19
Ekskluzīvi 27. jūnijs, 2025
ME
Medības
Aprīkojums
Nakts tēmēklis 399 eiro, jaunās paaudzes termotēmēkļi un ērti apģērbi. Video blogs #93 epizode
Ekskluzīvi 26. jūnijs, 2025
ME
Medības
Klausies!
Kā izvēlēties, trenēt un nesajukt prātā? Medību suņi bez filtriem! “Šauj garām!” #289 epizode
Ekskluzīvi 25. jūnijs, 2025
ME
Medības
Pieredze
Lācis atkal atgriežas Viļņā. Eksperti ir ļoti noraizējušies
Ekskluzīvi 20. jūnijs, 2025
ME
Medības
Pieredze
Lūsis pagalmā ķer kaķi, lāči gandrīz kāpj laivā, bet vilks kaitina alni. Meža ziņas #11
Ekskluzīvi 20. jūnijs, 2025
ME
Medības
Klausies!
Tuvcīņa ar kuili uz dzīvību un nāvi, un trīs vilki vienā vakarā! “Šauj garām!”#288 epizode
Ekskluzīvi 18. jūnijs, 2025
Sintija Dozberga
Pieredze
Iestādes brīvdienās, iedzīvotāji šokā, mednieki ceļ trauksmi. Lācis Viļņā. Meža ziņas #10
Ekskluzīvi 17. jūnijs, 2025
ME
Medības
Pieredze
Alkohols medībās, ieroču pārvadāšana, divos naktī ar stīvu briedi. Pajautā medību inspektoram
Ekskluzīvi 16. jūnijs, 2025
ME
Medības
Aprīkojums
VIDEO! Rusan gredzeni termālajām uzlikām: stacionārais un noņemamais
Ekskluzīvi 16. jūnijs, 2025
ME
Medības
Pieredze
Pajautā medību inspektoram! Droni un novērošanas shēmas, medības ar naktiniek un svešās platībās
Ekskluzīvi 12. jūnijs, 2025
ME
Medības
Klausies!
Kā tikt pie smadzeņu satricinājuma un trāpīt mērķī divos kilometros? “Šauj garām!” #287 epizode
Ekskluzīvi 11. jūnijs, 2025
Indulis Burka
Pieredze
Dzīvnieku mazuļu glābšanas epidēmija. Glābējs vai bērnu zaglis?
Ekskluzīvi 9. jūnijs, 2025
ME
Medības
Klausies!
Kad nogalināt nedrīkst, bet pautus nogriezt gan vajadzētu! “Šauj garām!” #286 epizode
Ekskluzīvi 4. jūnijs, 2025
ME
Medības
Aprīkojums
Izdevusies stirnāžu sezonas atklāšana. Liela nozīme ir tēmēklim
Ekskluzīvi 3. jūnijs, 2025
ME
Medības
Pieredze
Pajautā medību inspektoram! Whatsapp grupas nodevēji, kad gaidīt inspektoru, torņu mērītāji
Ekskluzīvi 2. jūnijs, 2025
ME
Medības
Pieredze
Optikas, kalibri un klusinātāja ietekme – tālšaušana ar Aivaru Bundzēnu. Praktiskais semnārs #56
Ekskluzīvi 2. jūnijs, 2025
ME
Medības
Aprīkojums
Kad čomi uzmet, bet mežacūkas kāp tornī un tēmēkli aizmirsti auto. Video bloga #92 epizode
Ekskluzīvi 30. maijs, 2025
ME
Medības
Pieredze
Šaušanas tehnika, ballistika un treniņi ar Aivaru Bundzēnu. Prakstiskais seminārs #55
Ekskluzīvi 29. maijs, 2025
Indulis Burka
Pieredze
Foto un video! Labākajiem šāvējiem cepures vienos caurumos! Atskats uz Mednieku līgas 3.posmu Rēzeknē!
Ekskluzīvi 29. maijs, 2025
ME
Medības
Klausies!
Mednieku kabatās palika 400k eiro. Haralds Barviks un Juris Buškevics. “Šauj garām!” #285 epizode
Ekskluzīvi 28. maijs, 2025
ME
Medības
Virtuve
Savādi rituāli ar asinīm, kā pazust ar asinspēdu suņiem un lapsas kotletes. No dabas līdz galdam #18
Ekskluzīvi 27. maijs, 2025
ME
Medības
Pieredze
Distances, atbalsti, kalibri un efektivitāte. Stāsta Aivars Bundzēns. Praktiskais seminārs #54
Ekskluzīvi 27. maijs, 2025
ME
Medības
Pieredze
Limitu atcelšana un sadarbības memorands. Medību saimniecības aktualitātes
Ekskluzīvi 22. maijs, 2025
ME
Medības
Klausies!
Solis pret medniekiem, labāk domāt bonusa sistēmu! “Šauj garām!” #284 epizode
Ekskluzīvi 21. maijs, 2025
ME
Medības
Pieredze
Rezultātu var sasniegt sadarbojoties ar medniekiem. Briežu postījumu apjoms Saldus novadā samazinās
Ekskluzīvi 20. maijs, 2025
ME
Medības
Aprīkojums
WOW efekts pirmo reizi ieskatoties. Neparastas formas optiskais binoklis ar attēla stabilizāciju
Ekskluzīvi 19. maijs, 2025

Lasītākie