Aprīkojums

Jeep Gladiator. Īstais auto medniekam?0


Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Foto: Linda Dombrovska

Testa norise

– Nobraukti 250 km
– Asfalts/grants/bezceļš
– Degvielas patēriņš reālos apstākļos 10 l/100 km
– Sauss laiks un lietus

Testē

Gatis Panavs
– Mednieks kopš 1997. gada
– Latvijas autosporta meistars
– Specialitāte – auto inženieris
Motofavorīta vadītājs
– Lidmašīnu kapteinis/instruktors

Gatis Panavs
Foto: Linda Dombrovska

Esam nonākuši finiša taisnē pikapu testos, un šoreiz sadarbība ar Auto Brava ir iespēja tuvāk aplūkot dārgāko no pikapiem – Jeep Gladiator. Tā kā ir sākusies pīļu medību sezona, tika nolemts doties uz Dobeles pusi, lai nomedītu kādu pīlīti. Konkrēti šis auto nebūs īsti darba zirgs, bet līdzīgi kā Ford Raptor tas ir kā statusa apliecinājums tiem, kam patīk izcelties.

Motors un veiktspēja

Pirmie iespaidi bija maldīgi, jo pēc izskata auto šķiet smagnējs, bet, uzsākot braucienu, tas mierīgi var sacensties ar jebkuru standarta ielas automašīnu. Paātrinājums līdz 100 km/h noris tikai 8,6 sekundēs. To palīdz izdarīt jaudīgs 260 ZS trīs litru dīzeļdegvielas dzinējs. Tas sevi jau ir pierādījis citos Jeep modeļos kā gana jaudīgs un uzticams.
Transmisiju dzen uz priekšu automātiskā astoņu pārnesumu ātrumkārba. Testējot tik tiešām nejūt šīs kārbas darbību, to praktiski vispār nedzird un nejūt. Tā kā šis auto ir viens no retajiem, kam ir atkarīgais priekšējais tilts, bija pārsteidzoši, ka transmisija strādāja tik perfekti. Ļoti patīkama motora murrāšana gan ar maziem, gan lieliem apgriezieniem. Jaudas netrūkst nevienā mirklī.
Tā kā auto ir aprīkots ar tipiskām šosejas riepām, iebraucot dubļos, ļoti palīdzēja motora griezes moments (600 Nm) ar maziem apgriezieniem, kas neļāva izbuksēt vai norakties sliktajos bezceļa apstākļos.

Zem motora pārsega ir jaudīgs 264 ZS trīs litru dīzeļdegvielas dzinējs.
Foto: LInda Dombrovska

Auto pašmasa ir praktiski trīs tonnas, kas nedaudz samazina tā kravnesību, kas šajā versijā ir tikai 613 kg. Vilces spēks piekabei ar bremzēm 2722 kg, bet bez bremzēm – 750 kg. Tā kā auto ir samērā garš, arī apgriešanās rādiuss ir viens no lielākajiem klasē – 13,7 m. Ievērības cienīga ir piekare, kas, braucot pa šoseju, it kā ir cieta, bet, uzbraucot uz grants ceļa ar bedrēm, grubuļus nevar just praktiski nemaz, auto lieliski turas uz ceļas.

Dizains

Ja runājam par Jeep dizainu, tas praktiski nav mainījies kopš 1943. gada, kad tika radīts Jeep zīmols. No šī vārda arī radies nosaukums visām apvidus automašīnām – džips. Savā laikā gan Land Rover pirmais modelis, gan Humwee militārais auto ir radies tieši no Jeep. Arī īpašnieki šim zīmolam mainījušies gana bieži, un šobrīd tas pieder nīderlandiešu uzņēmumam Stellantis, kas apvieno Fiat, Chrysler, Peugeot, Opel, kas dod iespēju šo auto pacelt jaunā statusā arī Eiropā. Jāsaka gan uzreiz, ka šo konkrēto modeli ražo ASV.
Dizains no ārpuses ir robusts, kantains, vienkāršs. Piemēram, dzinēja pārsegs tiek aizvērts ar klipšiem tieši tāpat kā pirms piecdesmit gadiem. Salons ir gana moderns ar 7’’ multivides sistēmu un Alpine deviņu skaļruņu skaņas sistēmu. Jāsaka uzreiz, šī sistēma bija pārsteidzoši jaudīga un kvalitatīva.
Sēdpozīcija un pārskatāmība ir laba, mazliet gan jāpierod pie mazajiem atpakaļskata spoguļiem. Ievērības cienīgi ir jumta paneļi, kurus var noņemt divu minūšu laikā, lai baudītu svaigu gaisu vai zvaigžņotas debesis briežu baura laikā, neizkāpjot no auto.

Salons ir gana moderns ar 7’’ multivides sistēmu un Alpine deviņu skaļruņu skaņas sistēmu.
Foto: Linda Dombrovska

Ļoti patika kravaskastes vāks – tas aprīkots ar amortizatoriem, kas ļauj to klusu atvērt. Kravaskastes nodalījumā ir apgaismojums un 220 voltu rozete lādēšanai. Gana interesants risinājums ir kravaskastes pārsegam, kuru var atritināt un nofiksēt, tādēļ šīs versijas auto var iekrāmēt arī lielāku medījumu, piemēram, staltbriedi.

Šim modelim ir mīksts kravaskastes pārsegs, ko var ērti sarullēt
Foto: Linda Dombrovska

Aprīkojums

Konkrētajam modelim ir standarta drošības aprīkojums, piemēram, ABS, EPS, šķēršļu atpazīšanas sistēma, standarta gaisa drošības spilveni u. c. Atšķirībā no citiem auto šim pikapam ir arī kamera priekšā, kas ļauj redzēt šķēršļus un ceļu, pārvarot dziļu grāvi vai braucot lejā no stāva kalna vai kraujas. Protams, šajā cenu kategorijā gribētos arī tādas elementāras lietas kā lietus sensors, automātiskās tālās gaismas un elektriski regulējami krēsli. Jāatzīst gan, ka pašas gaismas ir vienas no labākajām, kas līdz šim testētas.
Uzmanības vērta ir inteliģentā bremzēšanas sistēma, kas atpazīst agresīvāku braukšanu un automātiski sāk bremzēt arī ar motoru nepieciešamības gadījumā. Tas palīdz ātrāk apstāties un tik agresīvi neizmantot bremzes. Tāpat jānorāda, ka arī bremzes pašas par sevi ir ar ļoti labu veiktspēju.

Secinājumi

Medības beidzot bija sekmīgas atšķirībā no citām testa reizēm, arī auto šķita daudz patīkamāks un veiksmi nesošs. Šis auto ir savā ziņā ļoti universāls. Ražotājs to pozicionē kā heavy duty jeb smaga darba veicēju, bet vienlaikus tā arī ir luksusa klases automašīna, kas kalpos kā prestiža un statusa apliecinājums. Tā paredzēta gan braukšanai uz teātri, gan arī smagiem darbiem mežā. Jautājums, ko īpašnieks ir gatavs ar šo rīku darīt. Degvielas patēriņš reālos apstākļos, braucot pa pilsētu, šoseju un lauku ceļiem, iebuksējot pat kādā peļķē, bija 10 l/100 km, kas ir pat ļoti labs rādītājs tik smagam auto. Pēc testa bija sajūta, ka gribas vēl pabraukt ar šo auto, lai pilnībā to izprastu. Noteikti gribētos pabraukt ar šo auto, kad tas ir aprīkots ar kārtīgām bezceļa riepām, lai pilnībā izbaudītu tā priekšrocības smagos bezceļa apstākļos. Ja būtu lieki eiro, noteikti apsvērtu šā auto iegādi. Šis pikaps patika tādēļ, ka tas šķita tāds kā nepieradināts savvaļas dzīvnieks. Atzinības vērts fakts – par spīti šosejas riepām, augstu novērtēju auto caurgājību gan smilšainā mototrasē, gan mālainos dubļos.

Plusi

– Motors un ātrumkārba
– Piekares veiktspēja
– Gaismas
Jeep raksturīgā īpašība – noņemt jumtu, izņemt durvis

Mīnusi

– Dažu palīgsistēmu neesamība (piemēram, lietus sensors)
– Cena
– Maza kravnesība
– Konkrētajam modelim nav aizmugurējā tilta bloķēšanas

Specifikācijas

Saistītie raksti

Transmisija: automātiskā, 8 pārnesumi
Jauda: 264 ZS
Griezes moments: 600 Nm
Degvielas veids: dīzeļdegviela
Paātrinājums: 8,6 sek līdz 100 km/h
Maksimālais ātrums: 177 km/h
Auto masa: 2925 kg
Maksimālā kravnesība: 613 kg
Vilces spēks: 2722 kg
Degvielas tvertnes tilpums: 72 l
Garums: 5591 m
Apgriešanās rādiuss: 13,7 m
Klīrenss: 253 mm

Pasaules džipu tēvs – Jeep Gladiator. Video bloga #40 epizode

Lasi un abonē žurnālu Medības arī nākamgad!

LA.lv
Medībām.lv aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.

Podkāsti un video blogi

ME
Medības
Virtuve
Policija, milzīga sivēnmāte un īpašais latgaļu sautējums. No dabas līdz galdam #23
Ekskluzīvi 6 stundas
ME
Medības
Pieredze
Uzmanību, milzis pie ceļa! Lielāks un bīstamāks par alni. Meža ziņas #17
Ekskluzīvi 4 dienas
ME
Medības
Klausies!
Kad patriotisms aizkustina, bet tradīcijas ceļš pie sabiedrības. “Šauj garām!” #306 epizode
Ekskluzīvi 5 dienas
ME
Medības
Pieredze
Kā rīkoties, lai medību suņa uzvedībā netiktu pieļautas dažādas kļūdas. Medību suņi
Ekskluzīvi 6 dienas
ME
Medības
Pieredze
Likumi. Suņiem nav jāklaiņo, policijai jāpilda savi pienākumi, medniekiem nav jāšauj suņi
Ekskluzīvi 15. oktobris, 2025
ME
Medības
Klausies!
Dzīvnieks ar latviešu gēnu – alnis. “Šauj garām!” #305 epizode
Ekskluzīvi 15. oktobris, 2025
ME
Medības
Pieredze
Mēneša personība Ritvars Gailums. Aktieris nav plānā galdiņa urbējs ar baltiem cimdiem!
Ekskluzīvi 13. oktobris, 2025
ME
Medības
Pieredze
Dzinējmedību sezonas un lietotnes “Mednis” aktualitātes. Tiešsaites seminārs 09.10.2025
Ekskluzīvi 10. oktobris, 2025
Indulis Burka
Aprīkojums
Mednieka soma. Brieža ragus izšķirt 120 metros miglā vairs nav problēma
Ekskluzīvi 8. oktobris, 2025
ME
Medības
Pieredze
Nogalināt – brutāla briežu buļļu cīņa, seksuāls alnis un sumbrs uz ceļa. Meža ziņas #16
Ekskluzīvi 8. oktobris, 2025
ME
Medības
Klausies!
Bīstami lenteņi, vienšūņi un laimīgais trihinellu pārītis. “Šauj garām!” #303 epizode
Ekskluzīvi 1. oktobris, 2025
ME
Medības
Aprīkojums
Asiņainais pilnmēness, riesta maģija un kliba sivēnmāte. Video bloga #98 epizode
Ekskluzīvi 30. septembris, 2025
ME
Medības
Pieredze
Kāpēc Talsu novadā fiksētais lācis ir tik unikāls? Lāču populācija turpina izplatīties
Ekskluzīvi 30. septembris, 2025
ME
Medības
Pieredze
Kā tikt pie kalpiņa! Lieliska kvalitāte, samērīgas cenas. Video bloga #97 epizode
Ekskluzīvi 29. septembris, 2025
ME
Medības
Virtuve
Kad beigtas cūkas bēg, bet uz vilku medībām brauc ar vilcienu. No dabas līdz galdam #22
Ekskluzīvi 26. septembris, 2025
ME
Medības
Uncategorized
Naži visām dzīves situācijām, sasaldēti kurmīši un aktuālais šaušanas sportā. SIA Ieroči jaunumi
Ekskluzīvi 25. septembris, 2025
ME
Medības
Klausies!
Kad deputāti sāk spriest par ieročiem, kā arī par muguras sāpēm. “Šauj garām!” #302 epizode
Ekskluzīvi 24. septembris, 2025
ME
Medības
Pieredze
Kad medībās satiec sumbru, alnis ar kārpām un lūsis pret ješkām! Meža ziņas #15
Ekskluzīvi 23. septembris, 2025
ME
Medības
Pieredze
VIDEO! Vilki nekad neuzbruks… Grieķijā vilks uzbrūk meitenītei, problēma Eiropā pieaug. Meža ziņas #14
Ekskluzīvi 19. septembris, 2025
ME
Medības
Pieredze
Mednieki pret nemedniekiem. Kas patiesībā slēpjas aiz šī ideju konflikta? Mēs, mednieki #3
Ekskluzīvi 19. septembris, 2025
ME
Medības
Klausies!
Ar alni auzās, jo alnis pie visa vainīgs – skaits turpinās samazināties. “Šauj garām!” #301 epizode
Ekskluzīvi 17. septembris, 2025
ME
Medības
Pieredze
Staltbriežu populācijas izkopšanas pamati, to kritēriji. Praktiskais seminārs #59
Ekskluzīvi 15. septembris, 2025
ME
Medības
Pieredze
Gorzījumi Ieroču aprites likumā! Medniekam tikai divus ieročus? “Šauj garām” dalībniekiem #46
Ekskluzīvi 11. septembris, 2025
ME
Medības
Pieredze
Kādu aprīkojumu, ierīces iegādāties un kā kļūt par labu mednieku. Padomi jaunajiem medniekiem #7
Ekskluzīvi 11. septembris, 2025
ME
Medības
Klausies!
0% tērauda, 0 % svina, 0% plastmasas un 0 % prieka. “Šauj garām” #300 epizode
Ekskluzīvi 10. septembris, 2025
ME
Medības
Aprīkojums
Lai suns drošībā un pats visu redzi! Tracker izsekošanas sistēmas un lietotnes tests
Ekskluzīvi 8. septembris, 2025
ME
Medības
Pieredze
VIDEO! Kad stāvi pie nomedīta staltbrieža, kā noteikt tā vecumu? Praktisks padoms
Ekskluzīvi 6. septembris, 2025
ME
Medības
Pieredze
Kad sasprūst patronas, bet pīles aizlido! Atklāšanas piedzīvojums
Ekskluzīvi 4. septembris, 2025
Indulis Burka
Pieredze
Zirnekli no stobra vislabāk izdzīt šautuvē! Ciemos Jasmīnu šautuvē!
Ekskluzīvi 3. septembris, 2025
ME
Medības
Klausies!
Kad kaut ko tādu savam ienaidniekam nenovēli – 10 km pa pēdu.”Šauj garām!” #299 epizode
Ekskluzīvi 3. septembris, 2025

Lasītākie