Aprīkojums

Jeep Gladiator. Īstais auto medniekam?0


Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Foto: Linda Dombrovska

Testa norise

– Nobraukti 250 km
– Asfalts/grants/bezceļš
– Degvielas patēriņš reālos apstākļos 10 l/100 km
– Sauss laiks un lietus

Testē

Gatis Panavs
– Mednieks kopš 1997. gada
– Latvijas autosporta meistars
– Specialitāte – auto inženieris
Motofavorīta vadītājs
– Lidmašīnu kapteinis/instruktors

Gatis Panavs
Foto: Linda Dombrovska

Esam nonākuši finiša taisnē pikapu testos, un šoreiz sadarbība ar Auto Brava ir iespēja tuvāk aplūkot dārgāko no pikapiem – Jeep Gladiator. Tā kā ir sākusies pīļu medību sezona, tika nolemts doties uz Dobeles pusi, lai nomedītu kādu pīlīti. Konkrēti šis auto nebūs īsti darba zirgs, bet līdzīgi kā Ford Raptor tas ir kā statusa apliecinājums tiem, kam patīk izcelties.

Motors un veiktspēja

Pirmie iespaidi bija maldīgi, jo pēc izskata auto šķiet smagnējs, bet, uzsākot braucienu, tas mierīgi var sacensties ar jebkuru standarta ielas automašīnu. Paātrinājums līdz 100 km/h noris tikai 8,6 sekundēs. To palīdz izdarīt jaudīgs 260 ZS trīs litru dīzeļdegvielas dzinējs. Tas sevi jau ir pierādījis citos Jeep modeļos kā gana jaudīgs un uzticams.
Transmisiju dzen uz priekšu automātiskā astoņu pārnesumu ātrumkārba. Testējot tik tiešām nejūt šīs kārbas darbību, to praktiski vispār nedzird un nejūt. Tā kā šis auto ir viens no retajiem, kam ir atkarīgais priekšējais tilts, bija pārsteidzoši, ka transmisija strādāja tik perfekti. Ļoti patīkama motora murrāšana gan ar maziem, gan lieliem apgriezieniem. Jaudas netrūkst nevienā mirklī.
Tā kā auto ir aprīkots ar tipiskām šosejas riepām, iebraucot dubļos, ļoti palīdzēja motora griezes moments (600 Nm) ar maziem apgriezieniem, kas neļāva izbuksēt vai norakties sliktajos bezceļa apstākļos.

Zem motora pārsega ir jaudīgs 264 ZS trīs litru dīzeļdegvielas dzinējs.
Foto: LInda Dombrovska

Auto pašmasa ir praktiski trīs tonnas, kas nedaudz samazina tā kravnesību, kas šajā versijā ir tikai 613 kg. Vilces spēks piekabei ar bremzēm 2722 kg, bet bez bremzēm – 750 kg. Tā kā auto ir samērā garš, arī apgriešanās rādiuss ir viens no lielākajiem klasē – 13,7 m. Ievērības cienīga ir piekare, kas, braucot pa šoseju, it kā ir cieta, bet, uzbraucot uz grants ceļa ar bedrēm, grubuļus nevar just praktiski nemaz, auto lieliski turas uz ceļas.

Dizains

Ja runājam par Jeep dizainu, tas praktiski nav mainījies kopš 1943. gada, kad tika radīts Jeep zīmols. No šī vārda arī radies nosaukums visām apvidus automašīnām – džips. Savā laikā gan Land Rover pirmais modelis, gan Humwee militārais auto ir radies tieši no Jeep. Arī īpašnieki šim zīmolam mainījušies gana bieži, un šobrīd tas pieder nīderlandiešu uzņēmumam Stellantis, kas apvieno Fiat, Chrysler, Peugeot, Opel, kas dod iespēju šo auto pacelt jaunā statusā arī Eiropā. Jāsaka gan uzreiz, ka šo konkrēto modeli ražo ASV.
Dizains no ārpuses ir robusts, kantains, vienkāršs. Piemēram, dzinēja pārsegs tiek aizvērts ar klipšiem tieši tāpat kā pirms piecdesmit gadiem. Salons ir gana moderns ar 7’’ multivides sistēmu un Alpine deviņu skaļruņu skaņas sistēmu. Jāsaka uzreiz, šī sistēma bija pārsteidzoši jaudīga un kvalitatīva.
Sēdpozīcija un pārskatāmība ir laba, mazliet gan jāpierod pie mazajiem atpakaļskata spoguļiem. Ievērības cienīgi ir jumta paneļi, kurus var noņemt divu minūšu laikā, lai baudītu svaigu gaisu vai zvaigžņotas debesis briežu baura laikā, neizkāpjot no auto.

Salons ir gana moderns ar 7’’ multivides sistēmu un Alpine deviņu skaļruņu skaņas sistēmu.
Foto: Linda Dombrovska

Ļoti patika kravaskastes vāks – tas aprīkots ar amortizatoriem, kas ļauj to klusu atvērt. Kravaskastes nodalījumā ir apgaismojums un 220 voltu rozete lādēšanai. Gana interesants risinājums ir kravaskastes pārsegam, kuru var atritināt un nofiksēt, tādēļ šīs versijas auto var iekrāmēt arī lielāku medījumu, piemēram, staltbriedi.

Šim modelim ir mīksts kravaskastes pārsegs, ko var ērti sarullēt
Foto: Linda Dombrovska

Aprīkojums

Konkrētajam modelim ir standarta drošības aprīkojums, piemēram, ABS, EPS, šķēršļu atpazīšanas sistēma, standarta gaisa drošības spilveni u. c. Atšķirībā no citiem auto šim pikapam ir arī kamera priekšā, kas ļauj redzēt šķēršļus un ceļu, pārvarot dziļu grāvi vai braucot lejā no stāva kalna vai kraujas. Protams, šajā cenu kategorijā gribētos arī tādas elementāras lietas kā lietus sensors, automātiskās tālās gaismas un elektriski regulējami krēsli. Jāatzīst gan, ka pašas gaismas ir vienas no labākajām, kas līdz šim testētas.
Uzmanības vērta ir inteliģentā bremzēšanas sistēma, kas atpazīst agresīvāku braukšanu un automātiski sāk bremzēt arī ar motoru nepieciešamības gadījumā. Tas palīdz ātrāk apstāties un tik agresīvi neizmantot bremzes. Tāpat jānorāda, ka arī bremzes pašas par sevi ir ar ļoti labu veiktspēju.

Secinājumi

Medības beidzot bija sekmīgas atšķirībā no citām testa reizēm, arī auto šķita daudz patīkamāks un veiksmi nesošs. Šis auto ir savā ziņā ļoti universāls. Ražotājs to pozicionē kā heavy duty jeb smaga darba veicēju, bet vienlaikus tā arī ir luksusa klases automašīna, kas kalpos kā prestiža un statusa apliecinājums. Tā paredzēta gan braukšanai uz teātri, gan arī smagiem darbiem mežā. Jautājums, ko īpašnieks ir gatavs ar šo rīku darīt. Degvielas patēriņš reālos apstākļos, braucot pa pilsētu, šoseju un lauku ceļiem, iebuksējot pat kādā peļķē, bija 10 l/100 km, kas ir pat ļoti labs rādītājs tik smagam auto. Pēc testa bija sajūta, ka gribas vēl pabraukt ar šo auto, lai pilnībā to izprastu. Noteikti gribētos pabraukt ar šo auto, kad tas ir aprīkots ar kārtīgām bezceļa riepām, lai pilnībā izbaudītu tā priekšrocības smagos bezceļa apstākļos. Ja būtu lieki eiro, noteikti apsvērtu šā auto iegādi. Šis pikaps patika tādēļ, ka tas šķita tāds kā nepieradināts savvaļas dzīvnieks. Atzinības vērts fakts – par spīti šosejas riepām, augstu novērtēju auto caurgājību gan smilšainā mototrasē, gan mālainos dubļos.

Plusi

– Motors un ātrumkārba
– Piekares veiktspēja
– Gaismas
Jeep raksturīgā īpašība – noņemt jumtu, izņemt durvis

Mīnusi

– Dažu palīgsistēmu neesamība (piemēram, lietus sensors)
– Cena
– Maza kravnesība
– Konkrētajam modelim nav aizmugurējā tilta bloķēšanas

Specifikācijas

Saistītie raksti

Transmisija: automātiskā, 8 pārnesumi
Jauda: 264 ZS
Griezes moments: 600 Nm
Degvielas veids: dīzeļdegviela
Paātrinājums: 8,6 sek līdz 100 km/h
Maksimālais ātrums: 177 km/h
Auto masa: 2925 kg
Maksimālā kravnesība: 613 kg
Vilces spēks: 2722 kg
Degvielas tvertnes tilpums: 72 l
Garums: 5591 m
Apgriešanās rādiuss: 13,7 m
Klīrenss: 253 mm

Pasaules džipu tēvs – Jeep Gladiator. Video bloga #40 epizode

Lasi un abonē žurnālu Medības arī nākamgad!

LA.lv
Medībām.lv aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.

Podkāsti un video blogi

ME
Medības
Aprīkojums
Naži, multitūļi, asināmās iekārtas. Kā izvēlēties vispiemērotāko? Video bloga #44 epizode
Ekskluzīvi 4 dienas
ME
Medības
Aprīkojums
Pulsar Digisight ULTRA N455 LRF. No iepakojuma līdz šautuvei
2 dienas
ME
Medības
Klausies!
Par negadījumiem ar aļņiem, to ēdienkarti un malto gaļu. “Šauj garām!” 103. epizode
Ekskluzīvi 3 dienas
ME
Medības
Pieredze
Alfa plēsējs. Vilku darbi un nedarbi. Uzbrukumi Drustos, vilku klātbūtnes pazīmes Krišjāņos
Ekskluzīvi 24. novembris, 2021
ME
Medības
Klausies!
Par diennakts tumšo laiku un Aigara Rumberga dzīves pieredzi. “Šauj garām!” #100 epizode (ar kūku)
Ekskluzīvi 10. novembris, 2021
ME
Medības
Virtuve
No meža līdz pelmeņiem. Bujums atvieglo mednieka dzīvi. Video bloga #42 epizode
Ekskluzīvi 4. novembris, 2021
ME
Medības
Klausies!
Par atbildīgo un apmācīto personu, par to, ko redzam. “Šauj garām!” #99 epizode
Ekskluzīvi 3. novembris, 2021
ME
Medības
Klausies!
Vai mājsēde ir godīga, par videi draudzīgu karabīni, dzīvajiem burgeriem. “Šauj garām!” #98 epizode
Ekskluzīvi 27. oktobris, 2021
ME
Medības
Aprīkojums
Mežacūku medības ar Pulsar Digisight Ultra N455 LRF
Ekskluzīvi 26. oktobris, 2021
ME
Medības
Pieredze
Lāči ar netipisku uzvedību izšķirti un nogādāti uz mežu masīviem
18. oktobris, 2021
ME
Medības
Aprīkojums
Video ekstra #25. Kā izvēlēties optisko tēmēkli? Stāsta veikala Angelarms pārstāvis Juris Kušķis
Ekskluzīvi 12. oktobris, 2021
ME
Medības
Pieredze
Mēneša personība. Intervija ar aktieri un mednieku Juri Hiršu
Ekskluzīvi 8. oktobris, 2021
ME
Medības
Klausies!
Kur tiek lemts kā medīsim, par medībām Ungārijā un staltbriežu piebaurošanu. Šauj garām! #95 epizode
Ekskluzīvi 6. oktobris, 2021
ME
Medības
Pieredze
Jānis Baumanis “Dzinējmedībās īpašus izņēmumus nevakcinētajiem mēs nelūgsim”
Ekskluzīvi 9. oktobris, 2021
ME
Medības
Klausies!
Par gumijas lodēm, viena lietojuma ieročiem un dzeltenām vestēm. “Šauj garām!” #96 epizode
Ekskluzīvi 13. oktobris, 2021
ME
Medības
Klausies!
Par dzīvnieku godināšanu un medību tradīcijām. “Šauj garām!” #94 epizode
Ekskluzīvi 29. septembris, 2021
ME
Medības
Aprīkojums
Jaunums Latvijā. Termokamera Conotech Tracer 35 LRF. Mēra un filmē
Ekskluzīvi 23. septembris, 2021
ME
Medības
Klausies!
Par medību vadītāju pienākumiem un tiesībām. “Šauj garām!” #93 epizode
Ekskluzīvi 22. septembris, 2021
Indulis Burka
Pieredze
Atis Kalniņš: “Paliec tur, kur tu pirmo reizi pieņem lēmumu!”
17. septembris, 2021
ME
Medības
Pieredze
Mēneša personība Uģis Dronka. “Ja ir vēlme šaut, jābrauc tik uz šautuvi!”
11. septembris, 2021
ME
Medības
Virtuve
Medījuma sadalīšana un vakuumošana. Video bloga #38 epizode
Ekskluzīvi 10. septembris, 2021
ME
Medības
Virtuve
Recepte. Retā delikatese aļņa lūpa
Speciālreportāža 9. septembris, 2021
ME
Medības
Klausies!
Par medniekiem pālī, baura taurēm un Medību likumu. “Šauj garām!” #91 epizode
8. septembris, 2021
Kate Šterna
Pieredze
Otrajās medībās Braslavā satiek lāci. Aculiecinieka video
Ekskluzīvi 6. septembris, 2021
ME
Medības
Pieredze
Lietuvā policisti pārbiedē alni, kas saplēš stiepļu žogu un iemūk mežā
Speciālreportāža 5. septembris, 2021
ME
Medības
Pieredze
Alojas novadā novēro lūsi. Aculiecinieka video
Speciālreportāža 3. septembris, 2021
ME
Medības
Pieredze
Konservbundža un striķis. Uztaisi aļņu mānekli pats
Speciālreportāža 2. septembris, 2021
ME
Medības
Pieredze
Trofeju meistars Toms Poškus. Video ekstra #23
Speciālreportāža 31. augusts, 2021
ME
Medības
Pieredze
Trofeju meistara Jāņa Abizāra padomi kuiļa ilkņu apstrādei. Praktiski padomi
Speciālreportāža 26. augusts, 2021
ME
Medības
Klausies!
Sarkanie punkti, šaušanas kāmasūtra un zaļie mednieki. “Šauj garām!” #89 epizode
25. augusts, 2021

Lasītākie