Aprīkojums

Jeep Gladiator. Īstais auto medniekam?0


Jeep Gladiator
Jeep Gladiator
Foto: Linda Dombrovska

Testa norise

– Nobraukti 250 km
– Asfalts/grants/bezceļš
– Degvielas patēriņš reālos apstākļos 10 l/100 km
– Sauss laiks un lietus

Testē

Gatis Panavs
– Mednieks kopš 1997. gada
– Latvijas autosporta meistars
– Specialitāte – auto inženieris
Motofavorīta vadītājs
– Lidmašīnu kapteinis/instruktors

Gatis Panavs
Foto: Linda Dombrovska

Esam nonākuši finiša taisnē pikapu testos, un šoreiz sadarbība ar Auto Brava ir iespēja tuvāk aplūkot dārgāko no pikapiem – Jeep Gladiator. Tā kā ir sākusies pīļu medību sezona, tika nolemts doties uz Dobeles pusi, lai nomedītu kādu pīlīti. Konkrēti šis auto nebūs īsti darba zirgs, bet līdzīgi kā Ford Raptor tas ir kā statusa apliecinājums tiem, kam patīk izcelties.

Motors un veiktspēja

Pirmie iespaidi bija maldīgi, jo pēc izskata auto šķiet smagnējs, bet, uzsākot braucienu, tas mierīgi var sacensties ar jebkuru standarta ielas automašīnu. Paātrinājums līdz 100 km/h noris tikai 8,6 sekundēs. To palīdz izdarīt jaudīgs 260 ZS trīs litru dīzeļdegvielas dzinējs. Tas sevi jau ir pierādījis citos Jeep modeļos kā gana jaudīgs un uzticams.
Transmisiju dzen uz priekšu automātiskā astoņu pārnesumu ātrumkārba. Testējot tik tiešām nejūt šīs kārbas darbību, to praktiski vispār nedzird un nejūt. Tā kā šis auto ir viens no retajiem, kam ir atkarīgais priekšējais tilts, bija pārsteidzoši, ka transmisija strādāja tik perfekti. Ļoti patīkama motora murrāšana gan ar maziem, gan lieliem apgriezieniem. Jaudas netrūkst nevienā mirklī.
Tā kā auto ir aprīkots ar tipiskām šosejas riepām, iebraucot dubļos, ļoti palīdzēja motora griezes moments (600 Nm) ar maziem apgriezieniem, kas neļāva izbuksēt vai norakties sliktajos bezceļa apstākļos.

Zem motora pārsega ir jaudīgs 264 ZS trīs litru dīzeļdegvielas dzinējs.
Foto: LInda Dombrovska

Auto pašmasa ir praktiski trīs tonnas, kas nedaudz samazina tā kravnesību, kas šajā versijā ir tikai 613 kg. Vilces spēks piekabei ar bremzēm 2722 kg, bet bez bremzēm – 750 kg. Tā kā auto ir samērā garš, arī apgriešanās rādiuss ir viens no lielākajiem klasē – 13,7 m. Ievērības cienīga ir piekare, kas, braucot pa šoseju, it kā ir cieta, bet, uzbraucot uz grants ceļa ar bedrēm, grubuļus nevar just praktiski nemaz, auto lieliski turas uz ceļas.

Dizains

Ja runājam par Jeep dizainu, tas praktiski nav mainījies kopš 1943. gada, kad tika radīts Jeep zīmols. No šī vārda arī radies nosaukums visām apvidus automašīnām – džips. Savā laikā gan Land Rover pirmais modelis, gan Humwee militārais auto ir radies tieši no Jeep. Arī īpašnieki šim zīmolam mainījušies gana bieži, un šobrīd tas pieder nīderlandiešu uzņēmumam Stellantis, kas apvieno Fiat, Chrysler, Peugeot, Opel, kas dod iespēju šo auto pacelt jaunā statusā arī Eiropā. Jāsaka gan uzreiz, ka šo konkrēto modeli ražo ASV.
Dizains no ārpuses ir robusts, kantains, vienkāršs. Piemēram, dzinēja pārsegs tiek aizvērts ar klipšiem tieši tāpat kā pirms piecdesmit gadiem. Salons ir gana moderns ar 7’’ multivides sistēmu un Alpine deviņu skaļruņu skaņas sistēmu. Jāsaka uzreiz, šī sistēma bija pārsteidzoši jaudīga un kvalitatīva.
Sēdpozīcija un pārskatāmība ir laba, mazliet gan jāpierod pie mazajiem atpakaļskata spoguļiem. Ievērības cienīgi ir jumta paneļi, kurus var noņemt divu minūšu laikā, lai baudītu svaigu gaisu vai zvaigžņotas debesis briežu baura laikā, neizkāpjot no auto.

Salons ir gana moderns ar 7’’ multivides sistēmu un Alpine deviņu skaļruņu skaņas sistēmu.
Foto: Linda Dombrovska

Ļoti patika kravaskastes vāks – tas aprīkots ar amortizatoriem, kas ļauj to klusu atvērt. Kravaskastes nodalījumā ir apgaismojums un 220 voltu rozete lādēšanai. Gana interesants risinājums ir kravaskastes pārsegam, kuru var atritināt un nofiksēt, tādēļ šīs versijas auto var iekrāmēt arī lielāku medījumu, piemēram, staltbriedi.

Šim modelim ir mīksts kravaskastes pārsegs, ko var ērti sarullēt
Foto: Linda Dombrovska

Aprīkojums

Konkrētajam modelim ir standarta drošības aprīkojums, piemēram, ABS, EPS, šķēršļu atpazīšanas sistēma, standarta gaisa drošības spilveni u. c. Atšķirībā no citiem auto šim pikapam ir arī kamera priekšā, kas ļauj redzēt šķēršļus un ceļu, pārvarot dziļu grāvi vai braucot lejā no stāva kalna vai kraujas. Protams, šajā cenu kategorijā gribētos arī tādas elementāras lietas kā lietus sensors, automātiskās tālās gaismas un elektriski regulējami krēsli. Jāatzīst gan, ka pašas gaismas ir vienas no labākajām, kas līdz šim testētas.
Uzmanības vērta ir inteliģentā bremzēšanas sistēma, kas atpazīst agresīvāku braukšanu un automātiski sāk bremzēt arī ar motoru nepieciešamības gadījumā. Tas palīdz ātrāk apstāties un tik agresīvi neizmantot bremzes. Tāpat jānorāda, ka arī bremzes pašas par sevi ir ar ļoti labu veiktspēju.

Secinājumi

Medības beidzot bija sekmīgas atšķirībā no citām testa reizēm, arī auto šķita daudz patīkamāks un veiksmi nesošs. Šis auto ir savā ziņā ļoti universāls. Ražotājs to pozicionē kā heavy duty jeb smaga darba veicēju, bet vienlaikus tā arī ir luksusa klases automašīna, kas kalpos kā prestiža un statusa apliecinājums. Tā paredzēta gan braukšanai uz teātri, gan arī smagiem darbiem mežā. Jautājums, ko īpašnieks ir gatavs ar šo rīku darīt. Degvielas patēriņš reālos apstākļos, braucot pa pilsētu, šoseju un lauku ceļiem, iebuksējot pat kādā peļķē, bija 10 l/100 km, kas ir pat ļoti labs rādītājs tik smagam auto. Pēc testa bija sajūta, ka gribas vēl pabraukt ar šo auto, lai pilnībā to izprastu. Noteikti gribētos pabraukt ar šo auto, kad tas ir aprīkots ar kārtīgām bezceļa riepām, lai pilnībā izbaudītu tā priekšrocības smagos bezceļa apstākļos. Ja būtu lieki eiro, noteikti apsvērtu šā auto iegādi. Šis pikaps patika tādēļ, ka tas šķita tāds kā nepieradināts savvaļas dzīvnieks. Atzinības vērts fakts – par spīti šosejas riepām, augstu novērtēju auto caurgājību gan smilšainā mototrasē, gan mālainos dubļos.

Plusi

– Motors un ātrumkārba
– Piekares veiktspēja
– Gaismas
Jeep raksturīgā īpašība – noņemt jumtu, izņemt durvis

Mīnusi

– Dažu palīgsistēmu neesamība (piemēram, lietus sensors)
– Cena
– Maza kravnesība
– Konkrētajam modelim nav aizmugurējā tilta bloķēšanas

Specifikācijas

Saistītie raksti

Transmisija: automātiskā, 8 pārnesumi
Jauda: 264 ZS
Griezes moments: 600 Nm
Degvielas veids: dīzeļdegviela
Paātrinājums: 8,6 sek līdz 100 km/h
Maksimālais ātrums: 177 km/h
Auto masa: 2925 kg
Maksimālā kravnesība: 613 kg
Vilces spēks: 2722 kg
Degvielas tvertnes tilpums: 72 l
Garums: 5591 m
Apgriešanās rādiuss: 13,7 m
Klīrenss: 253 mm

Pasaules džipu tēvs – Jeep Gladiator. Video bloga #40 epizode

Lasi un abonē žurnālu Medības arī nākamgad!

LA.lv
Medībām.lv aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.

Podkāsti un video blogi

ME
Medības
Aprīkojums
Kā piešaut nakts redzamības tēmēkli Pard DS35 70 LRF. Stāsta Armands Reķis
Ekskluzīvi 20 stundas
ME
Medības
Klausies!
Kad gar medību tornīti brauc kaila dāma uz divriteņa… “Šauj garām!” #227 epizode
Ekskluzīvi 1 diena
ME
Medības
Aprīkojums
Kad peld ne tikai bebrs, bet arī mednieks…Testējam bebru medību komplektu
Ekskluzīvi 11. aprīlis, 2024
ME
Medības
Klausies!
Kad beidzot varēs naktī sākt medīt briežus? “Šauj garām!” #226 epizode
Ekskluzīvi 10. aprīlis, 2024
ME
Medības
Pieredze
“Tickless” ultraskaņas ērču atbaidītāja noslēpums – kā nomainīt bateriju
Ekskluzīvi 9. aprīlis, 2024
Indulis Burka
Aprīkojums
Jaudīga meža kamera, kas derēs ne tikai mežā. NITEforce Live-Cam PRO 4G
Ekskluzīvi 5. aprīlis, 2024
ME
Medības
Klausies!
Mednieki jāsoda ar lielākiem sodiem? Haralds Barviks “Šauj garām!” #225 epizode
3. aprīlis, 2024
ME
Medības
Aprīkojums
Reāls piecu binokļu tests. Pirmais iespaids un komentāri
Ekskluzīvi 25. marts, 2024
LD
Linda Dombrovska
Aprīkojums
Mednieka soma. Vai kamera attaisno cerības? Zeiss Secacam 7
Ekskluzīvi 25. marts, 2024
ME
Medības
Klausies!
Zaļais kurss atgādina komunismu! Juris Lazdiņš “Šauj garām!” #223 epizode
Ekskluzīvi 20. marts, 2024
ME
Medības
Aprīkojums
Bebru lamatas, nažu komplekts un munīcija! SIA Ieroči jaunumi martā
Ekskluzīvi 18. marts, 2024
ME
Medības
Pieredze
Nodarbības suņa prātam? Intelektuālā slodze un apmācība. Sarunas par suņiem #16
Ekskluzīvi 14. marts, 2024
Emīlija Mariševa
Aprīkojums
Saskatīt stirnāža siltās paduses. Testējam Pulsar Thermion 2 LRF XL50
Ekskluzīvi 14. marts, 2024
ME
Medības
Klausies!
Kad esi izaudzis mednieku veikalā uz letes. “Šauj garām!” #222 epizode
Ekskluzīvi 13. marts, 2024
ME
Medības
Pieredze
Kāda ir pirmā komanda, kas jāiemāca sunim? Kontakts
Ekskluzīvi 12. marts, 2024
Indulis Burka
Aprīkojums
Aprīkojums medniekiem. Visa pasaule smilšu graudiņā (pulkstenī)
Ekskluzīvi 11. marts, 2024
ME
Medības
Pieredze
Video! Kā uzmontēt sarkanā punkta tēmēkli uz bises: uzmontēšana, piešaušana, treniņi
Ekskluzīvi 9. marts, 2024
ME
Medības
Aprīkojums
VIDEO. Attālajā Vaiņodē InfiRay prezentē jaunāko produkciju!
Ekskluzīvi 8. marts, 2024
ME
Medības
Klausies!
Ja čaulītes kabatā nevis seifā – visticamāk, esi pārkāpējs! “Šauj garam!” #221 epizode
Ekskluzīvi 6. marts, 2024
ME
Medības
Uncategorized
VIDEO. Lauksaimnieki un mežsaimnieki sagaida Siliņu pie Ministru kabineta
5. marts, 2024
LD
Linda Dombrovska
Pieredze
Kad ej pa suņa atstātajām asinspēdām jeb Neskrieniet uzreiz pakaļ medījumam!
Ekskluzīvi 5. marts, 2024
Emīlija Mariševa
Aprīkojums
Top pieci Vector Optics tēmēkļi lapsu medībām. Iesaka Juris Kušķis
Ekskluzīvi 4. marts, 2024
Emīlija Mariševa
Aprīkojums
Ģērbjam lapsu mednieku no galvas līdz kājām. Kā saģērbties medībām ziemā? Iesaka Armands Reķis
Ekskluzīvi 4. marts, 2024
ME
Medības
Pieredze
Stirna, glābjoties no vilkiem, ieskrien pagalmā. Bet tas nav šķērslis plēsējiem! Aculiecinieka video
Ekskluzīvi 1. marts, 2024
ME
Medības
Pieredze
Lielākā nozares izstāde pasaulē Shot Show! Arvida Baumaņa un Dāvja Zaubes iespaidi
Ekskluzīvi 1. marts, 2024
ME
Medības
Klausies!
129 lāči un saudzējamie šakāļi! Kā sevi pasargāt mežā? “Šauj garām!” #220 epizode
Ekskluzīvi 28. februāris, 2024
ME
Medības
Pieredze
Četri veidi, kā ielikt bebru lamatas. Praktiskais seminārs #37
Ekskluzīvi 26. februāris, 2024
ME
Medības
Pieredze
VIDEO! Lapsu riesta dejas kameras priekšā. Savvaļas dzīvnieki
24. februāris, 2024
ME
Medības
Pieredze
SKATIES! Neliels ieskats medību un makšķerēšanas izstādē Zalcburgā
Ekskluzīvi 23. februāris, 2024
ME
Medības
Klausies!
Mednieku skaits samazinās! Cik viegli kļūt par mednieku?! “Šauj garām!” #219 epizode
Ekskluzīvi 21. februāris, 2024

Lasītākie