Raksts tapis sadarbībā ar Pulsar Latvija
Neveiksmīgs kritiens no torņa vai pat aizdegusies mašīna… Diemžēl no dažādām nelaimēm medībās pasargāti neesam. Labi, ka vēl pats esi ticis cauri sveikā, bet sirds taču sāp par salauzto aprīkojumu. Vai gadījumā, ja esi sabojājis termālo vai nakts redzamības ierīci, uzreiz jāmeklē jauna? Lūkojam, kādos gadījumos var palīdzēt Ieskaties.lv veikala serviss.
Specializēts aprīkojums, kas ļauj strādāt precīzi
Rīgā veikalā Ieskaties.lv tiekos ar Eināru Dreimani – viņa rokās nonāk ierīces, kas piedzīvojušas šādus un citus neapskaužamus nelaimes gadījumus. Tā kā veikals izplata Pulsar produkciju, šīm ierīcēm piedāvā arī servisa pakalpojumus. Nepieciešamās iemaņas Einārs ir apguvis praktiskā ceļā. “Pulsar rūpnīca piedāvā ļoti interesantas apmācības, uz kurām esmu bijis dažas reizes. Trīs vai četras dienas jādzīvo tur un katru dienu jānostrādā pilna darbalaika diena rūpnīcas servisā,” viņš stāsta. “Sākumā vietējie darbinieki stāv blakus, pamāca. Vēlāk jau jāstrādā patstāvīgi – saņem ierīci, sataisi, kāds to pārbauda, tad tikai tiec pie nākamās.” Veikals tagad ir aprīkots ar servisa telpu, kurā atrodas visi nepieciešamie darbarīki, taču to klāsts aizvien tiek papildināts. Visbiežāk neiztikt bez dažāda izmēra skrūvgriežiem, taču netrūkst arī specifisko rīku ar īpašu formu, lai satvertu, iebīdītu vietā kādas konkrētas detaļas. Ir arī īpaša ierīce, kas palīdz saudzīgi atskrūvēt Thermion sērijas tēmēkļa lēcu. Pie sienas karājas nelieli, apaļi metāla rīki ar rokturiem. Tie savukārt paredzēti, lai ļoti precīzā diametrā satvertu ierīces gredzenus un atskrūvētu tos. Neparastākais atribūts ir pašā galda malā stāvošā melnā ierīce, kas pirmajā mirklī atgādina dīvainu ieroča statīva un teleskopa apvienojumu. Tas ir kolimators, kas paredzēts konkrēti Pulsar Trail tēmēkļa precīzai lēcas nocentrēšanai.
Pieprasītākais pakalpojums – vāciņu, gumiju maiņa
Vienkāršākie darbi tiek veikti šeit pat uz vietas veikalā. Piemēram, var noregulēt attēla fokusēšanas gredzenu, ja nu tas ir pēkšņi sācis slikti kustēties. Bieži tas notiek tādēļ, ka pie gredzena sabirst mazi smilšu gabaliņi vai tam virsū uzlīst kāds kodīgs šķidrums, piemēram, spirts, kas saēd iekšā esošās eļļas. Tādā gadījumā notiek gredzena pāreļļošana, tiek noregulēts minimālais un maksimālais fokusēšanas attālums. Daudzām ierīcēm ir iespējams nomainīt arī lādēšanas ieeju, okulāra lēcas vāciņu vai gumiju – tās arī ir visbiežākās problēmas, ar kurām cilvēki ierodas servisā. Ja gadījies pazaudēt tēmēkļa okulāra gumiju, to var iegādāties un uzlikt pats, bet ar monokļu gumiju ir sarežģītāk, jo tā ir fiksēta pie ierīces. Pazaudēt to ir grūti, taču ir bijuši gadījumi, kad gumiju sagrauž suns.
Nomainīt var arī elastīgos vadus, kas savieno ekrānu un shēmu, kā arī iebūvēto bateriju, kas nav mūžīga. “Ja negribi nobeigt šo bateriju, nekad neatstāj ierīci izlādējušos vai ar dažiem procentiem uz vairākiem mēnešiem. Īpaši svarīgi to ir atcerēties ziemā, aukstos apstākļos, taču būtībā tas attiecas arī uz istabas temperatūru. Atstājot ierīci izlādējušos uz ilgu laiku, iestājas dziļā izlāde, pēc kuras bateriju vairs nevar pilnvērtīgi uzlādēt,” Einārs stāsta par vienu no kļūdām, ko mednieki reizēm mēdz pieļaut. Tas attiecas uz jebkuru termālo vai digitālo ierīci, ne vien Pulsar. Pat tad, ja medībās aizbraukt nav iespēju, ik pa laikam ir jāpārbauda, vai ierīces uzlādes līmenis nav pavisam nokrities.
Programmatūras kļūdas nav nekas briesmīgs
Cilvēki gana bieži mēdz nākt uz servisu ar programmatūras kļūdām. Senāk analogās ierīces darbojās ar konkrētu voltu skaitu, bet šobrīd visu enerģijas pārvaldīšanu veic procesors. Tas ir nepieciešams, lai nodrošinātu modernus algoritmus, kas apstrādā attēlu un padara to vēl kvalitatīvāku, kā arī uzlabo siltumjutību. Attīstoties tehnoloģijām, ierīcēm palielinās arī funkciju skaits un programmatūras kļūst aizvien sarežģītākas, līdz ar to pastāv risks, ka kādā mirklī kaut kas var uzkārties. Tā gan nav liela bēda. Einārs mierina, ka šādas problēmas lielākoties izdodas novērst pat desmit vai piecpadsmit minūšu laikā, dažkārt pat telefoniski. Svarīgs ieteikums ir nemēģināt pašam nodarboties ar labošanu, jo pastāv risks situāciju tikai pasliktināt. Labāk ir uzreiz piezvanīt uz Ieskaties.lv veikalu un aprakstīt problēmu. Ļoti iespējams, meistars varēs dot instrukcijas, kā problēmu novērst paša spēkiem. Ja ne, ierīce būs jānogādā servisā. Rīgas un Pierīgas iedzīvotājiem tas ir vienkārši, bet, ja dzīvo kādā attālākā vietā, ierīci var uz veikalu nosūtīt arī ar kurjeru vai pakomātu.
Šīs programmatūras kļūdas vizuāli var izpausties dažādi, piemēram, ikonas var tikt parādītas kļūdaini, nestrādā kāda poga, ierīci nevar uzlādēt vai sensors rāda pilnīgi baltu bildi. Tādos gadījumos cilvēki mēdz sabīties, jo šķiet, ka salūzusi ir pati dārgākā komponente – sensors, taču patiesībā tā ir tikai viegli novēršama programmatūras kļūda. Lai samazinātu kļūdu rašanās risku, jāievēro dažas lietas. Pirmkārt, kamēr ierīce atjauninās, to nevajadzētu aiztikt, spaidīt pogas vai izņemt bateriju. Pretējā gadījumā programmatūra var kļūdaini nostrādāt. Otrkārt, ierīce ir pareizi jāizslēdz – poga jātur trīs sekundes, nedrīkst izņemt bateriju, kamēr ierīce ir ieslēgta. Darot to pareizi, programmatūra atbilstoši sagatavo ierīci izslēgšanai un aizver slēdzi.
Apskādēji termālo vai digitālo ierīci? Serviss var palīdzēt
Kādos gadījumos jāsūta uz rūpnīcu?
Lai arī daudz problēmu var novērst veikala servisā, būs gadījumi, kad ierīce jāsūta uz rūpnīcu. “Programmatūras kļūdu var sajaukt ar kādas komponentes nestrādāšanu, jo simptomi ir ļoti līdzīgi,” stāsta Einārs. “Nekā ļauna tajā nav – izdzēšam un no jauna uzinstalējam programmatūru, skatāmies, vai tas līdzēja. Ja ne, tātad problēma ir komponentē.” Atsevišķas detaļas var nomainīt uz vietas, bet citas – tikai rūpnīcā. Ja ierīce jāsūta uz rūpnīcu, tas parasti prasa apmēram trīs nedēļas. Ko darīt, ja šajā laikā gribās aizbraukt medībās? Kamēr tā ir prom, klientam tiek piedāvāts palietot kādu citu līdzīgu ierīci. “Mēdzam iedot vietā Pulsar Helion monokli. Ja remontēts tiek tēmēklis, piedāvājam Krypton termālo uzliku ar adapteri, ko pavisam viegli var uzmontēt uz dienas tēmēkļa,” atzīst Einārs, mierinot, ka gluži tukšām rokām neviens nepaliks. Rūpnīcā dara arī citus sarežģītos darbus un pēc tam katru ierīci rūpīgi pārbauda, piemēram, veic kolimāciju, kas ir obligāti nepieciešama, ja remonta gaitā tiek jaukts vaļā lēcu kopums. Tā kā katrai ierīcei ir vairākas – dažkārt pat septiņas – mikroshēmas, katrai no tām tiek veikti voltāžas un amperāžas mērījumi, lai pārbaudītu procesoru darbību. Tad ievieto ierīci siltuma un aukstuma kamerās, lai pārbaudītu materiālu izturību dažādās temperatūrās. Tāpat arī tēmēkļiem veic triecientestus. Piedāvātā garantija Pulsar ierīcēm ir trīs gadi, taču, ja tai servisā tiek mainīta kāda detaļa, tad šai detaļai un izdarītajam darbam tiek piešķirta vēl papildu divu gadu garantija.
Nelaimju stāsti – kritiens no torņa, degusi mašīna
Strādājot servisā, gadās dzirdēt dažādus pārsteidzošus un neapskaužamus stāstus, kādēļ cilvēks ir atbraucis. Mežā kritiens no torņa termālajam monoklim nav ļoti bīstams, trakāki ir gadījumi, kad no torņa krīt pats mednieks ar termālo monokli un uzkrīt tam virsū vai arī monoklim trāpa pats krītošais tornis. “Bija klients, kas Axion termālo monokli bija pazaudējis mežā uz pusotru gadu. Kad atrada, korpusu bija apgrauzušas lapsas vai kādi citi mazie plēsēji. Kāpēc tiem interesē tāds monoklis – var tikai minēt,” Einārs atceras un pastāsta, ka, neraugoties uz laikapstākļu ietekmi, ierīce darbojusies, attēls bijis gana labs. Bija gan jānomaina arī okulārs, jo arī tas bija cietis no kāda dzīvnieka zobiem. Meistara rokās ir nonākusi arī ierīce, kurai pārbraukts pāri ar mašīnu, – viss bijis praktiski vesels, vajadzējis salabot tikai ieplaisājušu fokusa gredzenu. Ir zināms pavisam nelaimīgs gadījums Lietuvā, kur kādam medniekam aizdegusies mašīna ar Thermion termālo tēmēkli bagāžas nodalījumā. Brīnumainā kārtā ierīce joprojām spēja ieslēgties un darboties, neraugoties uz sakusušo korpusu. Tas rūpnīcā tika nomainīts, vēlreiz tika veikti triecientesti, kolimācija un sensora pārkalibrēšana, un tēmēklis varēja darboties tāpat kā līdz nelaimei. Visi šie gadījumi pierāda vienu – viena no lielākajām Pulsar produktu priekšrocībām ir iespēja tiešā veidā ātri piekļūt ražotāja servisa pakalpojumiem, kas ne vienmēr ir tik vienkārši ierīcēm, kas ražotas Āzijas valstīs. Mazākas vai lielākas nelaimes var rasties gan lētākām, gan dārgākām ierīcēm no jebkura ražotāja, tādēļ ir svarīgi izvēlēties to, kas piedāvā arī labu pēcpārdošanas servisu.

Novērs problēmu laikus – tēmēkļa montāžu uztici speciālistam
Servisa jautājumi nav vienīgie, ar kuriem var palīdzēt veikals Ieskaties.lv. Lielākā daļa mednieku pēc tēmēkļa iegādes izmanto iespēju uzreiz turpat arī iegādāties kronšteinus un uzmontēt termālo tēmēkli uz ieroča. Ar šīm praktiskajām lietām var palīdzēt Mārtiņš Putāns. Viņš iesaka izvēlēties stiprinājumu ar iznesumu uz aizmuguri, jo tas palīdz izveidot pareizu, ērtu attālumu starp tēmēkli un šāvēja aci. Šādu risinājumu piedāvā Innomount un Rusan Pivot sistēmas kronšteini. Reizēm cilvēki izlemj montāžu veikt paši, nokļūdās un atgriežas atpakaļ veikalā lūgt palīdzību. Biežākā problēma šajos gadījumos ir nepareizi veikta tēmēkļa līmeņošana, taču to novērst ir salīdzinoši vienkārši. Daudz sliktāk, ja cilvēks ir mēģinājis stiprinājuma skrūves papildus nostiprināt, ielīmējot tās ar tā saucamo sarkano skrūvju līmi. “Ja līmēts ir ar zilo līmi, tad situāciju vēl dažkārt var glābt, taču sarkanās līmes noņemšana prasa sildīšanu, ko tēmēkļa tuvumā darīt nedrīkst,” skaidro Mārtiņš. Tēmēkļa uzstādīšanai vajadzīgs stabils statīvs, līmeņošanas rīki un obligāti arī dinamometriskā atslēga – ja šo rīku mājās nav, ieteicams tēmēkļa uzstādīšanu tomēr uzticēt speciālistam, kas ne vien to uzstādīs, bet arī ieteiks tuvākās šautuves, kur tēmēkli piešaut.
Mācies no citu kļūdām! Ieteikumi, lai izvairītos no nepieciešamības pēc servisa
– Neatstāj ierīci pilnībā izlādējušos ilgu laiku (divi mēneši un vairāk). Īpaši jau aukstumā.
– Pirms veikt programmatūras atjauninājumu, piespraud ierīci pie vada lādēties vai pārbaudi, ka baterija ir pilna. Atjauninājuma laikā ierīci neaiztikt, nespiest pogas.
– Izslēdz ierīci pareizi! Tas ir, ar trīs sekunžu pogas nospiedienu, nevis izņemot bateriju.
– Ja šķiet, ka attēlam bez iemesla ir pasliktinājusies kvalitāte, vispirms pārbaudi lēcas tīrību! To var notīrīt ar briļļu tīrīšanas šķidrumu, kas ir saudzīgs pret pārklājumiem. Paša korpusa tīrīšanai noderēs mitra lupatiņa un vates kociņi.
Nakts medības! Kad jenotsuns pārvēršas par kaķi! Video blogs #100
ABONĒ 2026. GADAM UN LAIMĒ KARABĪNI!

👉 Abonē 2026. gadam bez pielikumiem.
👉 Abonē 2026. gadam ar 3 pielikumiem.
Žurnāla Medības trešajā pielikumā Mednieka gads 2026 par slimībām un parazītiem

Lasi žurnāla Medības novembra numuru!















